Hva gjør en restaurant fullbooket, travel og vekker oppmerksomhet samtidig som potensialet er enda større? Her er 3 gode tips til å drive restaurant med suksess.
Mens akutt oppmerksomhet på detaljene i resultatregnskapet er avgjørende for enhver vellykket etablering, er det ikke det hele bildet. I tillegg er mange av de viktigste aspektene ved en vellykket restaurant ikke-målbare, og kan ikke klassifiseres som et punkt i regnskapet.
1.Fokus på de ansatte
Personalet ditt er dine beste ambassadører. Hvis du vil at ansatte skal jobbe hardt, ta vare på gjestene og verdsette jobbene deres, må du først gjøre det samme for dem. Vis dem at de er verdifulle, og de vil gjøre det samme for gjestene dine. Dette er grunnlaget for din kultur. Det er viktig å ha et team som er lojale mot deg, som opprettholder reglene og standardene, og som ønsker å bli hos deg.
Med et system for lønnsutbetalinger fra https://www.frilansfinans.no/, slipper du å ta deg av ting som ikke skaper merverdi til bedriften. Vis omsorg til begge deler.
Utfordre dem, belønn dem, veileder og vær en leder for dem. Vær alltid rettferdig, konsekvent og empatisk. Vær fast, disiplin og følg med 100 prosent av tiden. Tenk imidlertid også på hvordan du ville ønske å bli behandlet, eller hvordan du ville at barnet ditt skulle bli behandlet hvis de var ansatt.
2.Ikke glem kundeservice
Kundeservice skal være et genuint forsøk på å proaktivt gi gjestene alt de vil ha og mer. Gi mer enn alt du forventer når du er gjest som spiser ute en helt spesiell kveld. Og fordi ingen kveld med tjeneste er feilfri, handler det ikke alltid om hva som skjer, men hvordan vi håndterer det.
Hvis det er gjort en feil, erkjenner vi den og fikser den. Vår jobb er å sørge for at det er en lykkelig slutt på hver historie, selv om det betyr at gjesten følte at ledelsen hørte og svarte riktig på en klage. Hver gjest bør være fornøyd hver gang.
Virk opptatt
Folk går der folk er. Så mye av denne restauranten er drevet av at gjester som kommer for å se hvem andre de kjenner der, for å bli sett av andre som er der, eller for å sjekke inn på sosiale medier. Vår jobb er å vifte denne flammen.
Det er viktig å finne et lokale til restauranten din slik at det alltid ser ut til at du er fullbooket ved bare å åpne dørene dine som er synlige for trafikk. Oppmuntre lånetakerne til å sjekke inn på sosiale medier og legge ut bilder av opplevelsene deres. Når du er opptatt og har full kapasitet, kan du forevige det med bilder og videoer for å fremheve fortellingen om at dette er din norm.
Er du opptatt, så sett bort de tungvinte arbeidet til https://www.frilansfinans.no/, da tar brasene.