Okategoriserade

Ny rød pesto som kan forvandle restauranten din

Folketom, nedslitt, deprimerende. Dette er hva som beskriver restauranten din nå etter pandemien. For når landet ble stengt ned, så stupte omsetningen også. En stund var det noen som bestilte take-away, men fordi dette er en skikkelig veikro, så gikk ikke det heller så godt.

Men nå har faktisk mye endret seg og det ser ut til at vi kan slippe oss mer løs. Dessuten merker du en viss økt omsetning. Så hvordan kan du få restauranten til å ekspandere proporsjonalt på bare kort tid? Her skal vi se på noen triks som kan hjelpe.

Innfør en ny pesto vri

Pesto rosso eller rød pesto har mange fordeler. Foruten å smake helt fantastisk, så har den et viktig næringsinnhold. Denne italienske sausen er bygget på flotte ingredienser som er godt for helsen. Dessuten kan den brukes i mange av rettene dine, slik som pizza, burger og laks. Den gir en fyldig smak til smørbrød og baguetter og den kan brukes som marinade. Barilla sin røde pesto er en av nykommerne som virkelig gjelder.

Sett opp et tilbud

Når du skal komme deg etter pandemien, så må du være overalt. Du må få stedet til å yngle. Her må du jobbe litt ekstra, med å kaste inn kundene rett og slett. En stor plakat med et godt tilbud vil hjelpe. Etter hvert som folk ser at det er liv hos deg, ja da går omsetningen av seg selv.

Gi stamkunder ekstraservice

Det er kanskje mange yrkessjåfører innom veikroa. Dette er svært viktige kunder. De stopper gjerne litt overalt, men ekstraservice vil gjøre valget enklere. Det kan være ting som å tilby en dusj, lading av mobiler eller rett og slett en rett basert på kundens ønsker. Noter ned de forskjellige kundene og hva de liker best. Sørg for å notere når de ankommer slik at du kan være beredt når kunden ankommer.

Puss opp lokalene

En mer kostbar vri er å pusse opp. Kanskje er lokalene allerede slitte, selv om du har unnskyld deg med at det gav en rustikk look. Det kan være ting som gjør det mye bedre og kunder elsker at ting er enkelt og delikat. Nye tapeter og fliser på toalettene er kanskje ikke så dumt likevel. Dessuten kan det hende investeringen var nyttig da lokalene faktisk trengte oppussing.

Gi ut bransje-kort

Et triks er å ha et bransje-kort. Det er ikke sikkert det vil bli notert med en gang, men her kan faktisk kunde bestille på forhånd. Da er det lett for kunden å ta opp kortet, slik at de kan bestille på veien. Bransje-kort i dag er ofte byttet ut med en digital løsning, men benytt da sjansen til å informere om dette. Telefonnummer, åpningstider og navn kan være det som trengs.

Ha god parkering

Parkering er det som gjør at folk velger deg. Det må man av og til bare innse. Når du kan skilte med gå plass vil sannsynligheten for at de også tar seg en matbit bli større.